יום רביעי, 18 במאי 2016

לעבור קורס צלילה - מאת צולל בדיפ סיאם!

כתבה מאת צולל במועדון הצלילה שלנו - דיפ סיאם!
לצלול במועדון צלילה דיפ סיאם...

את קורס צלילה כוכב 1+2 שלי עשיתי במדינה אסיאתית, רמת

הקורס הייתה בסיסית מאוד. אחרי הקורס צללתי עוד כ 8 צלילות חוף ובזה הסתכם ניסיוני בצלילה.לאחר כמה שנים שלא צללתי, החלטתי לרדת לאילת ולצלול בים האדום. נכנסתי למועדון צלילה נחשב (לא דיפ סיאם) וניגשתי לדלפק. בדלפק חיכיתי כעשר דקות עד שהתייחסו אלי והעלמה בדלפק שאלה אותי לרצוני. הסברתי לה שלא צללתי כ 5 שנים ואת קורס הצלילה עשיתי בחו"ל, "חשוב לי לרענן את כישורי הצלילה" הוספתי, אני לא ממש זוכר משהו. "אין בעיה" אמרה לי, תעשה צלילת רענון ותוך שעה אתה מוכן למים... "שעה"?  שאלתי, "כן" ענתה. "צ'יק צ'אק נכניס אותך למים". הופתעתי מאוד אבל סמכתי עליה ולאחר קבלת מסמכי הצולל שלי, ניגשתי למדריך של הקבוצה והתחיל הרענון.

קורס צלילה בארץהרענון החל בחלק תיאורטי בו המדריך הסביר בקצרה, ממש בקצרה, ענייני תיאוריה כלליים ומשם עבר לתדריך לפני צלילה. תוך 20 דקות היינו עם ציוד והלכנו למים. במים נתבקשנו לעשות מספר תרגילים שחלק מהנוכחים כולל אני עשינו ברמה ירודה, דבר שלא היווה בעיה מבחינת המדריך. בסיום התרגילים התחלנו בצלילה עצמה ובה עשינו סיור תת מימי לבדיקת האיזון שלנו. רמת האיזון שלי הייתה ממש ירודה, בכל זאת לא צללתי מאז הקורס 5 שנים... סה"כ היינו 35 דקות במים ובזה הסתכמה צלילת הרענון. בסיום הצלילה נתן לנו המדריך "טיפים" לשיפור וחתם לנו שעברנו את הרענון. נדהמתי, זהו זה? אחרי 5 שנים שלא צללתי אני כשיר מבחינת המועדון לצלול ל 30 מטר ללא מדריך? ניגשתי לדלפק וביקשתי לשלם על הרענון ולקבל את מסמכי בחזרה. זה לא מועדון שארצה לצלול דרכו אמרתי לעצמי והחלטתי ללכת למועדון אחר. ניגשתי למועדון הצלילה דיפ סיאם בחוף אלמוג ומייד התקבלתי בסבר פנים יפות. "במה אפשר לעזור לך" שאלה הבחורה בדלפק בחביבות, סיפרתי לה שלא צללתי 5 שנים מאז הקורס ואני מבקש לחזור לכשירות. לא סיפרתי לה שעשיתי כבר רענון באותו בוקר והיא הודיעה לי שכנוהל בדיפ סיאם, מי שלא צלל מעל 3 שנים עליו לעשות רענון מורחב המכיל 2 צלילות ותיאוריה מורחבת. הסכמתי מייד ותוך רבע שעה ניגש אלי מדריך והזמין אותי לשיחה מקדימה. בשיחה "תיחקר אותי" המדריך על הרקע שלי בצלילה, איפה עשיתי את הקורס, האם יש לי בעיות רפואיות והסביר לי בהרחבה על תהליך הרענון המורחב. משם התחלנו בשיעור תיאוריה שנמשך כשעה ורבע ובה כיסינו את כל נושאי הצלילה העיקריים. המדריך ווידא שאני מבין הכול ואף ערך לי מבחן טבלאות קצר שהוכיח שאני מסוגל לתכנן צלילה בצורה טובה.

קורס צלילה בארץ -דיפ סיאםבאותו מעמד, הציג לי המדריך מחשב צלילה והסביר לי את חשיבות השימוש בו ורמת הבטיחות הגבוהה שהוא מקנה לי כצולל. הופתעתי כשאמר לי שבדיפ סיאם אין תוספת תשלום על מחשב צלילה והוא חלק בלתי נפרד מהציוד אותו מקבל כל צולל או חניך במועדון. בסיום החלק התיאורטי, הכין לנו המדריך קפה והתחיל התדריך למים כשקודם כל קיבלתי הסבר מורחב על ציוד הצלילה ומשמעות כל פריט לנושאי בטיחות. התדריך לתרגילי המים היה מאוד מפורט והמדריך אף ביקש   לבצע אותם על יבש בכדי לוודא שאני אבצע אותם נכון מתחת למים. הרגשתי מאוד טוב ובטוח הפעם לפני הכניסה למים. המדריך ווידא שאני מרכיב את הציוד בצורה נכונה ואף הדגיש את הצורך בהידוק כל הציוד לגוף בצורה מסודרת. נכנסנו למים ושקענו לעמוק רדוד. התרגילים זרמו בנוחות וחזרתי על חלקם כמה פעמים עד שסימנתי למדריך שאני מרגיש בנוח עם בביצוע שלי. צלית התרגילים כללה את כל התרגילים שביצעתי בזמנו בקורס צלילה כוכב 1 שעשיתי וכן תרגילי איזון חדשים הלקוחים לדברי המדריך מתוך עולם הצלילה הטכנית. לאחר כ 50 דקות במים, יצאנו להפסקת קפה וחזרנו לצלילה שנייה שמטרתה סיור תת מימי לצורך שיפור באיזון ויישום טכניקות האיזון החדשות שלמדתי. ההרגשה שלי במים הייתה מעולה, המדריך עקב אחרי כל פעולה שלי והנחה אותי בקביעות עד שנתן לי את סימן "אני מרוצה" מתחת למים. המשכתי עוד כ 20 דקות של טיול תת מימי באיזון טוב והספקתי להינות מהאלמוגים והדגה שהקיפה אותי.

המדריך שילב בצלילה את השימוש במחשב הצלילה שנתן לי עוד כישורי צלילה חדשים וסיימנו עם חניית בטיחות על מחשב הצלילה. יצאנו מהמים, המדריך ישב איתי לסיכום של הרענון המורחב והודיע לי שהוא מרוצה מהתוצאה. המדריך המליץ לי לצלול עוד יום של צלילות רדודות בכדי לתרגל את הכול באופן עצמאי כולל איזון ורק אחר כך להתחיל להעמיק בצלילות בהדרגה. אני חייב לציין שרמת הדרכה כזו, אחריות אמיתית לבטיחות הצוללים ושרות מסביר פנים, קנו אותי ומייד ביקשתי להצטרף כחבר מועדון. מאז עברו 3 שנים שבהם אני יורד לאילת אחת לחודשיים ונהנה לצלול במועדון הצלילה הטוב ביותר. משיחות עם צוללים נוספים ממועדוני צלילה שונים אני למד שהבחירה שלי במועדון צלילה דיפ סיאם היא הבחירה הטבה ביותר ואף גרמתי לכמה חברים לעבור לדיפ סיאם דבר שעליו הודו לי בהמשך.

נכון להיום אני נמצא במסלול master diver ונהנה מרמת קורס צלילה הטוב ביותר. שלא יהיה לכם ספק, מחיר זול נותן בדיוק את הערך הכספי שלו.